Grafiska profilens 4 viktigaste punkter
Lästid ca: 8 min.
Om din logotyp är en del av ditt ansikte utåt är din grafiska profil ditt viktigaste kommunikationsmedel. I den grafiska profilen ingår bl.a. instruktioner för
Här delar jag med mig av mina erfarenheter inom digitala och sociala medier samt marknadsföring i allmänhet.
Lästid ca: 8 min.
Om din logotyp är en del av ditt ansikte utåt är din grafiska profil ditt viktigaste kommunikationsmedel. I den grafiska profilen ingår bl.a. instruktioner för
Lästid ca: 5 min.
Företagsnamn är inte alltid så enkelt att välja som man kan tro, det är många faktorer att ha med i beräkningen. Väldigt många har svårt
Lästid ca: 4 min.
När du väljer font bör du tänka ett steg längre än att bara välja något som är snyggt. Hur kommer du främst kommunicera, vad vill
Lästid ca: 7 min.
Logotypen är ditt ansikte utåt. När du väl valt namn för ditt företag eller produkt bör du ta fram en logotyp som sticker ut i
Lästid ca: 5 min.
Det är lätt att tro att man söker på Internet när man gör en Googlesökning. Faktum är att så inte är fallet. Sökningen sker i
Lästid ca: 25 min.
Sökmotoroptimering blir allt viktigare. Dels ökar konkurrensen, idag har i princip alla företag en hemsida och allt fler inser vikten av sökmotoroptimering och anlitar därmed
Lästid ca: 4 min.
Vill du ha bättre placering i sökmotorerna? Att använda övergångsord kan stärka din positionering. Genom att tänka på hur du skriver blir det lättare för
Färger säger mer än man tror. Vårt undermedvetna påverkar vårt beteende och våra beslut i stor utsträckning. Samtidigt påverkas vårt undermedvetna av vår omgivning i mycket större grad än vad
Här försöker jag på ett enkelt sätt förklara grundprincipen för Googles algoritm i annonsauktionen och hur den hänger ihop med sökmotoroptimeringen.
En kommentar på ett inlägg eller ett direktmeddelande på Instagram ÄR och SKA ses som ett Lead, en möjlighet till avslutad affär. Här får du konkreta tips på hur
Allt för ofta vill företag att deras sociala mediebyrå tar hand om deras sociala medier och då inte bara den betalda delen med kampanjer och hjälp med strategi.
I dagens marknadsföringsmix ska man synas på en oändlig uppsjö av plattformar och medier. Det ställer ofta till det när man ska ta fram passande material men om man tänker
Att skapa vinnande material för sociala medier är inte enkelt och kräver att man tänker till en extra gång för att lyckas, det är trots allt materialet som avgör utfallet
Allt oftare får jag frågan om Facebook i hemlighet lyssnar på sina användare via telefonens mikrofon. Svaret är självklart NEJ, absolut inte. Jag kommer nu förklara varför de inte gör det
Jag har skrivit ett inlägg tidigare som berör detta ämne under rubriken “Sluta jaga gilla” men vill förtydliga det lite och det är helt klart värt att lyfta igen.
På sociala medier är det innehållet som regerar och video ger överlägset bäst resultat. Här är sex grundläggande tips på hur du skapar vinnande material för sociala medier på mobilen.
Här får du koll på varför relevans på sociala medier är så viktigt, framförallt i betalda kampanjer men även för organiskt innehåll. Jag går igenom allt från början för att skapa
Julen står inför dörren, handlare i allmänhet och E-handlarna i synnerhet närmar sig en av årets viktigaste stunder. Vi har redan tidigare år sett en markant ökad konkurrens på sociala medier
På Facebook, Instagram och även andra sociala medier har man till skillnad från Bio, TV och YouTube många format att arbeta med. Formatet är väldigt viktigt för kampanjernas utfall precis
Det låter kanske motsägelsefullt men om du ska sälja via sociala kanaler är det precis vad du ska göra. Vi ser allt som oftast att våra kunder i allt för stor
Mark Zuckerberg, Facebooks grundare och VD har gått ut med att det nu blir svårare för företag och medier att nå ut i flödet på Facebook och plötsligt gips medievärlden
Mark Zuckerberg, Facebooks grundare och VD har gått ut med att det nu blir svårare för företag och medier att nå ut i flödet på Facebook och plötsligt gips medievärlden
Mark Zuckerberg, Facebooks grundare och VD har gått ut med att det nu blir svårare för företag och medier att nå ut i flödet på Facebook och plötsligt gips medievärlden
Mark Zuckerberg, Facebooks grundare och VD har gått ut med att det nu blir svårare för företag och medier att nå ut i flödet på Facebook och plötsligt gips medievärlden
Många har svårt att komma på vad man ska publicera på sitt företags eller organisations sociala medier. Faktum är att man ofta gör det svårare än vad det behöver vara. Här
På sociala medier i allmänhet och på Facebook i synnerhet är det enligt min mening alldeles för mycket fokus på antalet följare eller gillare av sidor. Visst är det trevlig att
På sociala medier i allmänhet och på Facebook i synnerhet är det enligt min mening alldeles för mycket fokus på antalet följare eller gillare av sidor. Visst är det trevlig att
På sociala medier i allmänhet och på Facebook i synnerhet är det enligt min mening alldeles för mycket fokus på antalet följare eller gillare av sidor. Visst är det trevlig att
LinkedIn växer och med 3 miljoner aktiva användare bara i Sverige finns inte längre några ursäkter för att inte finnas representerad där. Här hittar du bl.a. 580 000 beslutsfattare, 220 000
LinkedIn fungerar lite annorlunda än andra sociala medier, här är det viktigare än någonsin att påvisa och dela med sig av sin kompetens.
LinkedIn har idag drygt 3M aktiva användare i
Här har jag samlat några bra länkar som kan vara bra att ha till hands. Kom gärna med tips och synpunkter. Den här artikeln blir förhoppningsvis aldrig klar.
Vad enkelt det vore om alla kampanjer på Facebook och Instagram hade samma målsättning, målgrupp och budget. Då vore det enkelt att jämföra kampanjernas utfall och välmående . Tyvärr ser ju
Bannerannonsering, räckvidd, programmatisk – allt ryms inom display. Det är en gren inom digital marknadsföring som ständigt utvecklas, blir alltmer träffsäker och kostnadseffektiv, och som alltfler marknadsförare använder sig av. IRM:s årliga
Tänk dig in i följande scenario: En butiksägare vill öka försäljningen i butiken och locka nya kunder. Man tänker sig en rejäl satsning – tar fram ett bra erbjudande, bokar en helsida
Oavsett hur bra man är på kundrelationer kommer man alltid förr eller senare få negativ kritik i sina sociala kanaler. Förmodligen dyker det dessutom upp när man är som minst förberedd.
En intervju med mig i Viva-bloggen i september 2017 om hur man lyckas med sina sociala medier, skriven av Lukas Lind:
Nu kommer man som annonsör att kunna nå en bredare målgrupp på Facebook med dynamiska annonser och inte bara med remarketing, d.v.s. mot de som redan besökt din hemsida eller
Onsdagen den 10:e maj 2017 meddelade Facebook att de kommer att börja straffa annonser med låg relevans i förhållande till landningssidan.
Tävlingar på Facebook och sociala medier är mycket populärt och ett bra sätt att få dynamisk spridning – men det finns några fallgropar som du bör se upp för!
Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du användning av cookies enligt integritetspolicyn. Läs mer