Nu kommer man som annonsör att kunna nå en bredare målgrupp på Facebook med dynamiska annonser och inte bara med remarketing, d.v.s. mot de som redan besökt din hemsida eller app.
Dynamiska annonser lanserades av Facebook för att e-handlare skulle kunna visa produkter från sin produktkatalog på Facebook och Instagram mot personer som tittat på en produkt, placerat den i varukorgen och/eller gått till kassan men inte slutfört köpet.
Nu börjar Facebook tillåta annonsörer att rikta sig mot en bredare målgrupp och inte bara de som besökt hemsidan eller appen. Uppdateringen kommer möjliggöra en ökning av räckvidden även mot demografier och intressen. Den nya funktionen rullas nu ut successivt så alla ser dom inte ännu.
Om du har den nya funktionen ska du kunna se två olika målgruppsalternativ, använda informationen från en pixel eller app för att skapa en remarketingmålgrupp eller definiera en bredare målgrupp och låta Facebook optimera vilka som ser annonserna.
Vi väntar nu med spänning på att den nya funktionen ska rullas ut för fullt.